Vanlige spørsmål

Om Kickerz

Hva er Kickerz?

Kickerz er klubben for alle barn som elsker fotball. Hver måned tilbyr vi fine pakker med fotballbøker, spennende Kickerz-blad og kreative medlemsting. Totalt sender vi ut tolv artige pakker i året.

Hva er det i pakken?

For ikke å ødelegge overraskelsesmomentet, avslører vi kun temaet for kommende pakker. Du som forelder kan likevel be oss om å få vite nøyaktig innhold. Vi har uansett alltid minst èn fakta- eller lesebok, et Kickerz-blad, tre pakker fotballkort i tillegg til et par fotballrelaterte ting.

Hva slags bøker utgir dere?

Våre spennende og artige bøker vekker leseglede hos alle lesere. De aller fleste fotballbøkene både skrives og designes av vår dyktige fotballredaksjon, og dermed er det helt unike bøker. Bøkene er varierte - det kan være alt fra guider til Premier League-sesongen, til en skjønnlitterær pocketbok. Å lese er en reise der en lærer seg masse – og har det gøy mens en lærer!

Hvilke land finnes dere i?

Vi finnes i Norge og Sverige.

Hva er neste måneds pakketema?

Gå inn på vår hjemmeside, så finner du informasjon om hva som kommer i neste pakke. Se www.kickerz.no. Vil du vite nøyaktig hva som kommer i pakken, ta kontakt med oss!

Hvor kan en finne gamle bøker eller ting fra klubben?

www.stabenfeldt.no/shop kan en kjøpe et utvalg av vårt sortiment til gode priser. Velkommen dit!

Medlemskap i Kickerz

Hvordan finner jeg Foreldrehjørnet?

Gå til nettadressen: kickerz.no/parents Du kan også velge direktelenken til Foreldrehørnet i rullemenyen øverst til høyre på hjemmesiden vår: www.kickerz.no

Hvordan oppretter man en bruker på Foreldrehjørnet?

  1. Gå til nettadressen: kickerz.no/parents
  2. På startsiden i innloggingsvinduet er det en knapp der det står Første gang her på Foreldreportalen? Klikk på den.
  3. Du får en ny rute, Opprett bruker. Her fyller du i e-postadresse (vær nøye med å skrive riktig e-postadresse). Du kommer til å få en aktiverings-e-post til den adressen du oppgir.
  4. Velg passord. Skriv inn samme passord i begge passord-feltene.
  5. Skriv inn det sekssifrede medlemsnummeret og de to kontrollsifrene.
  6. Velg hvilken klubb det oppgitte medlemsnummeret hører til. Dersom riktig klubb er valgt, trenger du ikke velge igjen.
  7. Klikk på Opprett bruker. En e-post sendes nå til den e-postadressen du har oppgitt. I e-posten er det en aktiveringslenke. Klikk på lenken for å aktivere kontoen din. Hvis ikke e-posten kommer ganske raskt, kontroller at den ikke har havnet i søppelpost-mappen.
  8. Du har nå opprettet en bruker på Foreldrehjørnet!

Hvordan logger en inn på Foreldrehjørnet?

1. Gå til Foreldrehjørnet via nettadressen: kickerz.no/parents På vår hjemmeside www.kickerz.no finnes også en lenke til Foreldrehjørnet via rullemenyen øverst til høyre på siden.
  1. Skriv inn den e-postadressen som ble oppgitt da brukeren ble registrert på Foreldrehjørnet.
  2. Skriv inn det passordet du valgte.
  3. Trykk på knappen ”Logg inn”.

Glemt passordet til Foreldrehjørnet?

I innloggingsvinduet er det en knapp der det står Glemt passordet?. Klikk på den, og skriv inn den e-postadressen som ble oppgitt da brukeren ble opprettet på Foreldrehjørnet. Trykk på OK. En e-post sendes nå til din e-postadresse med en lenke for å registrere et nytt passord. Hvis ikke e-posten kommer ganske raskt, kontroller at den ikke har havnet i søppelpost-mappen.

Hvordan redigerer man medlemsinformasjon på Foreldrehjørnet?

Klikk på Endre-knappen under Medlemsinformasjon. Dette åpner feltene slik at de kan redigeres. Opplysningene kan da for eksempel kompletteres med telefonnummer. Når du er ferdig med endringene klikker du på Lagre-knappen som ligger ved siden av Endre-knappen.

Flere barn i forskjellige klubber?

Selv om en familie har flere forskjellige medlemskap i samme eller forskjellige klubber, for eksempel både Kickerz og Girl:IT, brukes en og samme brukerkonto i Foreldrehjørnet. For å legge til et barns medlemsnummer klikker en på trepunktsmenyen oppe til høyre og velger alternativet Registrere nytt medlemsnummer. Her fyller en i aktuelt medlemsnummer + kontrollsiffer (totalt åtte sifre). Velg riktig klubb. Dersom feil klubb blir valgt, kommer en feilmelding om at medlemsnummeret ikke finnes.

Hva er et medlemsnummer?

Medlemsnummer er det nummeret barnet ditt får når det blir medlem i klubben. Medlemsnummeret finnes for eksempel på fakturaen som følger med hver pakke. Medlemsnummeret består av seks sifre, pluss to sifre i slutten, som er et kontrollnummer.

Hvor finner man medlemsnummeret?

Medlemsnummeret finner du på den siste fakturaen.

Hva er kontrollsifre og hvor finner man dem?

Kontrollsifre er to sifre som henger sammen med medlemsnummeret. De står på den siste utsendte fakturaen. Kontrollnummeret skal alltid oppgis etter medlemsnummeret, aldri foran.

Når avsluttes medlemskapet?

Du sier selv opp medlemskapet. Ved retur av to pakker på rad blir medlemskapet også avsluttet.

Leveranse & retur

Hvor ofte kommer pakken?

En gang i måneden. Vi sender ut totalt 12 pakker i året.

Hvor lang tid tar det før velkomstpakken kommer?

Ca. to uker fra vi har mottatt og registrert ordren.

Når kommer månedens pakke?

Pakken kommer som regel i slutten av måneden. På vår nettside, Kickerz.no,  har vi en nedteller som til enhver tid teller ned til neste pakke sendes fra vårt lager. Når den har nådd 0, kan du regne noen dager i postgang - hvor lang tid kommer an på posten og hvor i landet en bor. Dessverre kan vi ikke si en eksakt dato når pakken kommer til en bestemt adresse.

Er pakken forsinket?

Av og til kan det dessverre skje at pakken kommer bort i posten eller blir forsinket. Det hender også at pakker kommer på avveie hvis noen har flyttet og glemt å melde adresseendring. Ettersending av post forsinker også. Hvis du mistenker at noe av dette kan ha skjedd, vær vennlig å ta kontakt med Medlemservice, så hjelper de deg.

Kan man hoppe over en pakke?

Ja, medlemskapet kan settes på pause, slik at en hopper over et antall pakker.

Hvordan avbestiller man pakker?

Pakker kan avbestilles på følgende måter: Gå til Foredrehjørnet. Du finner det via rullemenyen oppe til høyre på vår vanlige hjemmeside, eller ved direktelenke til Foreldreportalen på nettadressen: kickerz.no/parents Logg inn på Foreldrehjørnet og klikk på Avbestill neste pakke. Dersom avbestillingsfristen er passert og pakken dermed ikke kan avbestilles, står det tydelig på knappen. Du kan også avbestille via automatisk servicetelefon med medlemsnummer og kontrollsiffer. Kickerz servicetelefon: 815 44 065. Pakken kan også avbestilles ved å kontakte vår Medlemservice. Vennligst ha medlemsnummer og kontrollsiffer tilgjengelig ved avbestilling.

Kan man ombestemme seg hvis man har avbestilt?

Ja! Hvis en har avbestilt en pakke, men angrer på det og vil ha den, kan en kontakte Medlemsservice. En kan angre på en avbestilling t.o.m. datoen for avbestillingsfrist. Det er bare foresatte som kan angre en avbestilling.

Kan pakken returneres?

Pakken kan returneres innen 14 dager. Returporto betales av kunden. Ved retur av to pakker på rad blir medlemskapet avsluttet.

Kan man velge å bare kjøpe deler av en pakke?

Ja, en kan delbestille, slik at en enten bare får bøkene eller medlemstingene. Dette gjøres på Foreldrehjørnet, eller du kan kontakte Medlemservice for hjelp.

Kan man etterbestille en tidligere pakke?

Det kan en som regel, dersom det ikke er helt tomt på lageret. Pakkene finnes vanligvis tilgjengelig for salg til våre medlemmer i ca. tre måneder. Pakken kan da etterbestilles. Kontakt Medlemservice for å få vite om det du ønsker er tilgjengelig på lager, så kan de hjelpe deg. Dersom det gjelder deler av en pakke, se på vår nettbutikk: stabenfeldt.no/shop

En av tingene i pakken var gått i stykker. Hva gjør jeg?

Det hender iblant at ting går i stykker i pakking eller postgang. Vi beklager virkelig det og jobber hardt for å forhindre at slikt skjer. Kontakt vår Medlemservice, så hjelper de deg.

Bonuspoeng

Hva er bonuspoeng?

Medlemmer i klubben får bonuspoeng for hver pakke. Bonuspoengene kan byttes inn mot fine bonuspremier. Det eneste en betaler selv er fraktkostnaden på 49,-. Velkomstpakken gir 200 bonuspoeng, deretter gir hver pakke 100 bonuspoeng.

Hvor finne rman bonuspremiene?

En liste over våre aktuelle bonuspremier finner du på vår hjemmeside under rullelisten øverst til høyre på siden. Se www.kickerz.no. Det kommer stadig nye bonuspremier, så følg gjerne med på det.

Hvor finner jeg bonuspoengene mine?

På fakturaen som medfølger hver pakke og i Foreldrehjørnet.

Hvordan bestiller man en bonuspremie?

Velg en bonuspremie fra det aktuelle utvalget på hjemmesiden. Pass på at det er tilstrekkelig mange oppsparte bonuspoeng for den valgte bonuspremien. Kontakt Medlemservice.

Dersom jeg bestiller en bonuspremie i dag, når kommer den?

Fra vi har mottatt bestillingen tar det som regel ca. 2–4 uker før bonuspremien leveres.